Aktualności
- Szczegóły
- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy na odsłonięcie tablicy poświęconej F. Lorentozowi i Towarzystwu Ludoznawstwa Kaszubskiego,
które odbędzie się 19 grudnia (czwartek) 2024 r. o godz. 16.00 w Kaszubskim Dworze w Kartuzach (siedziba Centrum Wsparcia Społecznego) przy ul. Gdańskiej 15
- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy
na promocję książki
"Posmakuj Kartuz i Szwajcarii Kaszubskiej"
3 grudnia 2024 r.
godz. 17.00
- Szczegóły
Burmistrz Kartuz ogłasza konkurs
na stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach
Nazwa i adres instytucji kultury: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera ul. Kościerska 1 83 – 300 Kartuzy
I. Wymagania stawiane kandydatom, którzy przystępują do konkursu:
1. Wymagania obowiązkowe:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe,
3) udokumentowane doświadczenie zawodowe - minimum 5 - letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w jednostkach sektora finansów publicznych,
4) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na stanowisku kierowniczym,
5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6) niekaralność,
7) brak ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r.
poz. 104),
8) przedstawienie autorskiego programu działania i rozwoju Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach na okres 7 lat przy uwzględnieniu możliwości budżetowych instytucji oraz środków zewnętrznych,
9) złożenie kompletu dokumentów wymaganych w części IV w terminie określonym w warunkach niniejszego konkursu.
2. Wymagania dodatkowe (preferowane):
1) studia podyplomowe z zakresu zarządzania instytucją kultury lub kolekcją muzealną,
2) dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach,
3) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury oraz obowiązujących zasad ekonomiczno – księgowych,
4) znajomości problematyki kultury kaszubskiej,
5) kreatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność, kultura osobista,
6) predyspozycje menadżerskie i umiejętności kierowania zespołem,
7) doświadczenie we współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w realizacji projektów z dziedziny kultury,
8) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,
9) prawo jazdy kat. B,
10) dodatkowym atutem będzie znajomość języka kaszubskiego lub języka obcego.
II. Warunki pracy na stanowisku:
1) miejsce pracy: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera w Kartuzach;
2) zatrudnienie na podstawie powołania na czas określony do 7 lat;
3) pełny wymiar czasu pracy;
4) przewidywany termin zatrudnienia – od 22 stycznia 2025 roku.
III. Ramowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zarządzanie i kierowanie bieżącą działalnością Muzeum
2) pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Muzeum;
3) wydawanie zarządzeń i regulaminów wewnętrznych;
4) udzielanie upoważnień i pełnomocnictw do działania w imieniu Dyrektora Muzeum;
5) prowadzenie efektywnej gospodarki mieniem i środkami finansowymi;
6) opracowywanie planów finansowych oraz wniosków inwestycyjnych i przedstawianie
ich Organizatorowi;
7) poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowej;
8) przedstawianie organizatorowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych odrębnymi przepisami.
IV. Wymagane dokumenty:
1) pisemne zgłoszenie się do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach – list motywacyjny,
2) życiorys cv,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) pisemny, autorski program działania (funkcjonowania i rozwoju) Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach na okres 7 lat (do 10 stron),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje
(np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje itp.),
6) kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej,
7) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,
8) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) zaświadczenie o niekaralności, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,
10) oświadczenie o braku ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r.
poz. 104),
11) oświadczenie o treści:
„Na podstawie art. 6 ust. I lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Urząd Miejski w Kartuzach reprezentowany przez Burmistrza Kartuz adres siedziby: ul. gen. J. Hallera 1, 83 – 300 Kartuzy, jako administratora, w celach rekrutacji na stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach. Zostałam(łem) poinformowana(y) o możliwości dostępu
do swoich danych do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawie wycofana zgody w każdym czasie poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody
na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem”,
12) podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.
Kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem (poświadczenia może dokonać osoba składająca dokumenty).
V. Składanie dokumentów:
Oferty przystąpienia do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach " w terminie do 23 grudnia 2024 r. (poniedziałek) do godz. 15.30 w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach, ul. gen. J. Hallera 1, 83
– 300 Kartuzy lub przesłać listownie na adres urzędu. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej i zostaną odesłane.
VI. Informacje dodatkowe:
1) zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu;
2) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach przez Komisję powołaną
przez Burmistrza Kartuz:
I etap: sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;
II etap: rozmowa kwalifikacyjna i wybór kandydata - o terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie;
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie po przeprowadzeniu postępowania konkursowego, jednak nie później niż do dnia 21 stycznia 2025 r.
Informacje o warunkach organizacyjnych można uzyskać w Wydziale Promocji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi – Urząd Miejski w Kartuzach, Kierownik Dariusz Las, tel. 58 694 52 48.
Załączniki do ogłoszenia:
1) wzór kwestionariusza osobowego
- Szczegóły
22 października 2024 roku, w Muzeum Kaszubskim w Kartuzach, odbył się wernisaż poplenerowy Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego. KUL już od 40. lat organizuje plenery sztuki ludowej i rękodzieła Pomorza, na których artyści mogą w pełni wykorzystywać swoje talenty, rozwijać umiejętności i tworzyć w takich dziedzinach jak malarstwo sztalugowe, rzeźbiarstwo, malowanie na szkle, plecionkarstwo, haft, czy wiele innych. Na wernisażu zaprezentowano prace stworzone podczas ostatniego jubileuszowego pleneru, który zatytułowano “MIEJSCE-LUDZIE-DZIEŁA-RELACJE”. W plenerze jak i w wernisażu udział wzięło 20 artystów z Pomorza i z zagranicy, którzy wymieniali się nie tylko swoimi pasjami ale i nadali mnóstwo radości i barw swoimi pracami. Prace stworzone podczas tego pleneru jak i poprzednich można obejrzeć w kartuskim muzeum. Jest to wystawa zatytułowana “Mikroświaty”, na której znajduje się około 100 eksponatów. Wyjątkowym opracowaniem wystawy zajęła się Karolina Ewa Niemczyk. Nieco ukryte eksponaty czekają, aż sami podejdziemy je obejrzeć, warto także wziąć kalejdoskop, który dodatkowo uatrakcyjnia odbiór oglądanych dzieł.
Jednak to nie wszystko, na odwiedzających gości czeka także film, stworzony przez Iwonę Ewę Klinger, Piotra Zatonia, Karolinę Ewę Niemczyk i Dominika Szyca. Obraz przedstawia widzom początki powstania KUL-u, pierwsze plenery i zapoznaje z artystami. Film typu teatrzyku kukiełkowego podkreśla pomysłowość zespołu.
Ponadto można posłuchać archiwalnych wypowiedzi artystów chociażby nieżyjącego już Edmunda Zielińskiego. Obie wystawy można obejrzeć w Muzeum Kaszubskim w Kartuzach do końca listopada 2024 roku. Wstęp na wystawę interaktywną jest bezpłatny.
Można ją oglądać w godzinach otwarcia muzeum. Projekt dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego.
Podkategorie
Strona 1 z 104