Burmistrz Kartuz ogłasza konkurs

na stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach

Nazwa i adres instytucji kultury: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera ul. Kościerska 1 83 – 300 Kartuzy

I. Wymagania stawiane kandydatom, którzy przystępują do konkursu:

1. Wymagania obowiązkowe:

1) obywatelstwo polskie,

2) wykształcenie wyższe,

3) udokumentowane doświadczenie zawodowe - minimum 5 - letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w jednostkach sektora finansów publicznych,

4) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na stanowisku kierowniczym,

5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

6) niekaralność,

7) brak ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r.

poz. 104),

8) przedstawienie autorskiego programu działania i rozwoju Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach na okres 7 lat przy uwzględnieniu możliwości budżetowych instytucji oraz środków zewnętrznych,

9) złożenie kompletu dokumentów wymaganych w części IV w terminie określonym w warunkach niniejszego konkursu.

2. Wymagania dodatkowe (preferowane):

1) studia podyplomowe z zakresu zarządzania instytucją kultury lub kolekcją muzealną,

2) dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach,

3) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury oraz obowiązujących zasad ekonomiczno – księgowych,

4) znajomości problematyki kultury kaszubskiej,

5) kreatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność, kultura osobista,

6) predyspozycje menadżerskie i umiejętności kierowania zespołem,

7) doświadczenie we współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w realizacji projektów z dziedziny kultury,

8) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,

9) prawo jazdy kat. B,

10) dodatkowym atutem będzie znajomość języka kaszubskiego lub języka obcego.

II. Warunki pracy na stanowisku:

1) miejsce pracy: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera w Kartuzach;

2) zatrudnienie na podstawie powołania na czas określony do 7 lat;

3) pełny wymiar czasu pracy;

4) przewidywany termin zatrudnienia – od 22 stycznia 2025 roku.

III. Ramowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1) zarządzanie i kierowanie bieżącą działalnością Muzeum

2) pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Muzeum;

3) wydawanie zarządzeń i regulaminów wewnętrznych;

4) udzielanie upoważnień i pełnomocnictw do działania w imieniu Dyrektora Muzeum;

5) prowadzenie efektywnej gospodarki mieniem i środkami finansowymi;

6) opracowywanie planów finansowych oraz wniosków inwestycyjnych i przedstawianie

ich Organizatorowi;

7) poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowej;

8) przedstawianie organizatorowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych odrębnymi przepisami.

IV. Wymagane dokumenty:

1) pisemne zgłoszenie się do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach – list motywacyjny,

2) życiorys cv,

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

4) pisemny, autorski program działania (funkcjonowania i rozwoju) Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach na okres 7 lat (do 10 stron),

5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje

(np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje itp.),

6) kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej,

7) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,

8) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych

oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

9) zaświadczenie o niekaralności, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,

10) oświadczenie o braku ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r.

poz. 104),

11) oświadczenie o treści:

„Na podstawie art. 6 ust. I lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych

oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Urząd Miejski w Kartuzach reprezentowany przez Burmistrza Kartuz adres siedziby: ul. gen. J. Hallera 1, 83 – 300 Kartuzy, jako administratora, w celach rekrutacji na stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach. Zostałam(łem) poinformowana(y) o możliwości dostępu

do swoich danych do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawie wycofana zgody w każdym czasie poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody

na adres mailowy: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem”,

12) podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.

Kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem (poświadczenia może dokonać osoba składająca dokumenty).

V. Składanie dokumentów:

Oferty przystąpienia do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach " w terminie do 23 grudnia 2024 r. (poniedziałek) do godz. 15.30 w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach, ul. gen. J. Hallera 1, 83

– 300 Kartuzy lub przesłać listownie na adres urzędu. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej i zostaną odesłane.

VI. Informacje dodatkowe:

1) zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu;

2) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach przez Komisję powołaną

przez Burmistrza Kartuz:

I etap: sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;

II etap: rozmowa kwalifikacyjna i wybór kandydata - o terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie;

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie po przeprowadzeniu postępowania konkursowego, jednak nie później niż do dnia 21 stycznia 2025 r.

Informacje o warunkach organizacyjnych można uzyskać w Wydziale Promocji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi – Urząd Miejski w Kartuzach, Kierownik Dariusz Las, tel. 58 694 52 48.

Załączniki do ogłoszenia:

1) wzór kwestionariusza osobowego

2) wzór oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych

3) wzór oświadczenia kandydata o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 104).

4) wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych

5) klauzula informacyjna RODO